Gårdagens körpass 20/4-10

Igår körde jag Fiona en runda som vi inte kört sen i höstas vilket gjorde hela turen väldigt uppskattad från både min & Fionas sida. Började med att skritta fram och travade sedan en bit på asfalten, brukar inte hända men det ska tydligen vara bra att trava på hårdare underlag emellanåt för att stärka leder & senor (?!).

Sen så galopperade hon hela skogsvägen och den är lång, närmare en km skulle jag tippa på. Det låter kanske inte så långt men de är långt för lilla Fiona ;) Hon har blivit så jäkla pigg & rolig!
Travade av henne efter det och skrittade den sista km hem.

Gjorde stallet och åkte sedan tillbaka med klippmaskinen till A.


Saknar min fina Dodde!

Kommentarer
Postat av: sanna

Det är sant. Travintervaller på asfalt är stärkande. Men då gäller ju inte slängtrav men det säger sig ju självt. ;) Asfalt är inte så hårt som man kan tro. Då är en frusen grusväg värre för asfalten sviktar lite.

2010-04-22 @ 15:58:58
URL: http://krumben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0