Racer

Tänkte ridit bort till Paviljongen så att han fick galoppera av sig den långa vägen men dom sköt på älgbanan så det kändes inte så där överdrivet smart :P
Red istället Rykeskogen och lät han galoppera lite där inne, nu märks det att han har fått illbaka kondis. Full fräs och lyssnar inget vidare, huvdet i vär´t osv...Näe idag kändes det inte all bra någonting, nu längtar jag ännu mer till träningen så att jag kan börja få mer kontroll.
Otroligt barnslig var herrn idag med, eller ja barnslig och barnslig. Vi mötte en jätte traktor med en sån där jätte stor röd vagn efter (sammlar upp gräs) men den stannade som tur va när han som körde såg att Dodde började bli orolig. Så vi kom förbi hyfsat lugnt ändå, men tur att den stannade annars kunde det burit av... Sen kom det en bil med hästsläp som också stannade som tur va. Sen i vintras när vi mötte en lastbil i ganska så hög hastighet som skvätte upp smöslask på oss så är han inte alls lika trafiksäker längre :( Jag blir fly förbannad när inte folk saktar ner och ger dom fingret, hur svårt ska det vara tt släppa gasen och köra sakta förbi ?! *morr*
Sen så tvärnitade han när ett träd skuggade vägen och senare kastade han sig åt sidan för en tistelblomma, knasboll!
Vad är det löjligaste era hästar har blvit rädda för?
Det löjligaste är nog när jag red Pysen en gång när jag var liten. Jag skrittade i paddocken och han fiser och blir i samma sekund livrädd för sin egen fis och hoppar rätt upp i luften så att jag flyger åt fanders. Haha dom är bra korkade ibland faktiskt xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0