gnägg

Rubrikerna tryter ;)

Red Dodde till Kilingen och vände idag. Började med att skritta i ca 10 min innan jag travade fram honom lite. Jobbade även i siled i skritt, han jobbade på jätte bra idag och lyssnade jätte bra. Gick tom helt på tvären över vägen och flyttade under sig bra med bakbenen.
Gjorde sedan galoppfattningar från skritt vilket gick jätte bra iadg, jätte lydig & fin.
Gjorde galoppfattning - sidled i skritt - galoppfattning osv.
Galopperade de sista hundra metrarna och han gick lugnt och fint, sen skrittade jag hela vägen hem på långa tyglar.
Så han skötte sig jätte bra idag :) Får väl se hur det går i morgon!

Ååh stora bitar utav vägen var fylld med löv & barr, så himla höstigt & mysigt :) Regn & blåst är ju däremot två nackdlear med hösten, som tur va höll det upp när jag red men det blåste ganska bra.

Herrn har gått med täcke hela dagen för de har regnat men nu släppte jag ut han ca 3 timmar utan täcke efter jag hade ridit. Har precis vart och tagit in honom för natten, han äter förövrigt lusern fortfarande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0