Uppdatering

Herregud vad jag uppdaterar dåligt, kan göra en uppdatetring i stora drag:
  1. Party är tillbaka, för en vecka sen så hämtade vi hem Party som vart på inridning i Onsala. I fredags åkte jag till S för att rida en liten sväng på honom, det gick dock inte så bra. När jag skulle komma upp kom jag knappt halvvägs innan han for iväg. Vi gick ett varv med honom på banan innan vi försökte igen, då fick jag precis över benet innan han började hoppa & fara. Jag landade bakom sadeln helt plötsligt och så hoppade jag av / blev avkastad. Sen så gav vi upp för dagen, hängde på honom i stället och de va ingen raktion alls, så det är väl när han ser att man svingar sig upp som han blir rädd eller vad han nu blir. Det konstiga är att hon som red in honom sa att hon övat mycket på att han ska stå på lösa tyglar medans hon hoppat upp och de ska tydligen ha funkat. Det var dåligt väder när vi hämtade honom så vi fick aldrig se henne rida, synd för man börjar ju fundera...
  2. Lill Jula är tillbaka, i fredags fick vi hämta hem Lill Jula. Han stod hos en fodervärd som hyrt honom till skogsmulle. Mamman till dottern ringde i fredags och var förbannad för att det inte gick att utbilda hästen, men hallå dom ville ju ha en skogsmulle?! Så det var bara att åka och hämta grabben! När vi kommer dit är familjen inte ens där utan bara stallägaren. Hon förstod inte heller varför dom inte ville ha var honom då det hade gått bra med honom. Tjejen hade j haft han i cirka 3 veckor och dom hade bara vart ute och skrittat än. Stallägaren hade vart med alla gånger och det hade inte hänt något utan dom hade bara skrittat lugnt och fint. Konstiga människor finns det & blir över i alla fall!
  3. Puppelina är halt igen, Puppelina har ju vart halt sen ca 2 mån. tillbaka men hon har ju funkat bra det sista. Vi var på Axevalla förra lördagen och där var hon super halt igen :( Så nu är väl tanken at åka och röntga henne för att se så att det inte finns lösa benbitar osv!
  4. Fiona är skodd, S har skott Fiona nu! Vi hann bara med framfötterna i fredags då det drog iväg med tiden innan vi var klara med Party & Jula. Så Fiona fick stå där över natten så tog vi bakftterna på lördags morgonen. Damen var dock inte alls skötsam, mycket överskottsenegi och bråkade en hel del. Tillslut så satt i alla fall alla fyra skor på! Hennes bakfötter har dock blivit ganska dåliga så nu gäller det att hålla hovarna rena & fina. När jag körde hem henne så var det liiiite fart i damen ;)
  5. Doddelicious, jag har slutat rida honom för tillfället då han började få ont i ryggen igen. Ska åka och hämta en sadel som jag har haft på honom förut som passade hyffsat. Sadelutprovning & köp blir det förhoppningsis i slutet av oktober, blir nog dock att åka till Mullsjö istället för Vårgårda. Men vi får se, det är ju ett tag kvar. Om nu denna sadel fortfarande ligger hyffsat så hade jag tänkt att pricka in en dressyrträning snart igen.
  6. KM datum är satt, nu är äntligen KM bestämt den 24 & 25 oktober. Något som är konstigt är att alla körmoment ska vara på lördagen, jag menar tre klasser är ganska så krävande. Först dressyr & precision och sen maraton. Jaja det blir nog bra, vi taggar :)
Det var allt för den här gången, har säkert glömt en massa grejer men jag återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0