Fiona är nyfriserad & lite mer smått & gott

Idag kom A och klippte Fiona =) Det blev en filtklippning som det var tänkt, damen blev jätte tjusig! Bild kan jag kanske fixa i morgon. Blev faktiskt lite mer pepp nu när hon blev klippt!

Lite senare tog jag mig i kragen och tömkörde Dodde. Körde ut till Skatteg.skylten och vände (blir ca 2 km) och körde sen på "gärdet". Herrn var väldigt uppstissad, det blåser ju lixom tänkte han och d är allt farligt. Var inte så där överdrivet sammarbetsvillig men jag tog det lugnt så lugnade han sig. Sökte sig fint neråt ett fåtal steg ett fåtal gånger, men men det kommer! När han skötte sig som bäst slutade jag och gick tillbaka till stallet igen. Plockade av honom & gav han en rejäl go omgång med borsten inan jag gjorde iordning boxen och släppte in pissenissen där. Eller gaphalsen, eller fjollan what ever han är som han är :) Sen tog jag in nyfriserade Fiona, hade tänkt att smörja hennes sele men riktigt så ambitös var jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0