Dressyrträning med Fiona =)

Idag har jag & Fiona tränat för R och det gick toppen, över förväntan! Fiona skötte sig jätte fint, böjde sig fint i volter, hörn osv och gick stadigt och fint i form. Hon fick en massa beröm av R för att hon var en så trevlig & lydig ponny med mjuka & fina sidor. Bra halter & ryggningar fick vi också beröm för!Inte ens jag visset att Fiona var så duktig! Det var verkligen jätte roligt att det gick så bra och att både jag & Fiona fick fin kritik =)
Vi gjorde några travökningar fast hon var inte alls på hugget. Då gjorde vi så att jag ökade på långsidan, gjorde en volt på mitten av långsidan i ett saktare tempo, ökade resten av långsidan, misnkade på kortsidan osv. Efter bara 2-3 gånger så högg hon tag i det bättre.
Vad vi kunde öva på hemma var att när jag kör ute att ta ner henne i jätte jätte kort trav och sen öka, minska, öka osv.
Jätte rolig träning och nu blev jag verkligen peppead & fick motivation när det gick så bra!!
Två små videoklipp kommer upp om jag försyår hur man gör ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PIlxjXgbHk8

http://www.youtube.com/watch?v=_vWY4JYi3PA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0